Recent am fost contactat de o voce care chinuia limba romana: "- bune ziua, suntem de la un firme care colectează deşeuri de produs electronice şi me ghindesc che pote doriţi se colaborăm". Evident înafară de faptul că avea numărul meu de telefon, habar nu avea cu ce mă ocup, aşa că i-am oferit singurul produs electronic de care mă puteam lipsi: <recicle bin>, pe care s-a oferit chiar "să goleşte noi dache trebuie".
Cei care au mai apucat vremea postaşilor realizează mai greu ca un e-mail sau un SMS pe care îl primesc este deseori o capcană. Mai nou campaniile asemănătoare se derulează şi prin telefonia mobilă, tot mai des fiind contactaţi de "musafiri nepoftiţi". SPAM – o noţiune care s-a dezvoltat odată cu dispariţia plicurilor şi apariţia e-mailului. Conceptul are la baza publicitatea şi de când bazele de date cu e-mailurile unor potenţiali clienţi au început să se vândă mesajele electronice nesolicitate, primite de o companie pot reprezenta chiar peste 60 % din totalul e-mailurilor. Este procesul de expediere a mesajelor electronice nesolicitate, cu caracter comercial, de publicitate pentru produse și servicii dubioase, practicat în industria e-marketingului și de proprietarii de situri pornografice. Spam-ul se distinge prin caracterul agresiv, repetat și prin privarea de dreptul la opțiune. Nu mă mai miră deja ofertele telefonice prin care agenţi de bursa vor să-mi dubleze veniturile, am deja un braţ de tablete, telefoane, televizoare şi maşini câştigate prin e-mail, am fost abordat de zeci de ori de şmecherii cu board şi chitanţier în stare să jure că ajută un copil cu leucemie, i-am ascultat cu răbdare pe cei care-mi aduc vestea la uşă şi evident că toate astea au un numitor comun. EU. Sunt indispensabil. Fără mine nu se poate, sunt alesul şi tocmai EU trebuie DOAR să: completez, să semnez, să formez un număr, să plătesc un leu, să dau un click pe dezabonare şi după ce parcurgi atâtea etape te apuca râsul când eşti abordat de câte un cunoscut cu o ofertă de afacere specială, nemaipomenita, 100% marimea mea, din care câştigul va fi la fel de special. Pentru el!
duplicitate
